Ви зараз переглядаєте Всесвітній день прав споживачів

15 березня – Всесвітній день прав споживачів
Знання ваших прав – ваша сила (Василь Стус)
 
Звичаї та закони захищали права споживачів завжди. Ідея захисту прав споживачів поступово матеріалізовувались і знайшли своє втілення в утворенні різноманітних об’єднаннях, правових нормах.
Ø У 1936 році з’явилася Національна асоціація споживачів США;
Ø У 1951 році – у Франції;
Ø У 1957 році у Великій Британії.
Колишній президент США Джон Кенеді визнав рух за захист прав споживачів життєво важливим, і 15 березня 1961 року проголосив на засіданні конгресу чотири основних права споживачів:
1)      Право на безпеку, якість товарів та послуг;
2)      Право бути інформованим;
3)      Право вибору;
4)      Право бути почутим у разі висунення споживацьких претензій.
Від того часу, 15 березня щорічно відзначають як Всесвітній день прав споживачів, який є днем солідарності споживачів та споживчих організацій у всьому світі. Не кожен з нас знає, але захист прав споживачів – це відповідальність держави.
Україна в 1991 році перша серед країн СНД ухвалила закон «Про захист прав споживачів». Для практичної реалізації Закону було утворено Державну інспекцію із захисту прав споживачів, яка в 1992 набула статусу Державного комітету України у справах захисту прав споживачів.
На сьогоднішній день споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
1.     Захист своїх прав державою;
4.     Необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількістьякістьасортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
5.     Відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
6.     Звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
 
 
 
З метою ознайомлення учнів із основними правами споживачів, вирішення проблемних питань  щодо придбаного товару чи отриманої послуги, у гуртожитку було проведено позакласний захід "Захист прав споживачів". 
Під час проведення заходу учні:
 
  • ознайомилися із основними етапами формування руху за захист прав споживачів;
  • взяли активну участь у роботі над поняттями (визначали хто чим має займатися);
  • розглянули випадки щодо повернення товару;
  • ознайомилися із переліком товарів, які не підлягають поверненню;
  • вирішували ситуаційні задачі.
 
Презентацію можна переглянути ТУТ