Ви зараз переглядаєте “Педагогічні орієнтири-2018”. «Калейдоскопі педагогічних ідей»

"Педагогічні орієнтири-2018". Релакс

 

Канікули – час відпочинку й слушна нагода  для педагогів поспілкуватися з колегами, підвищити свій професійний рівень і підготуватися до нового семестру.
Наш педагогічний колектив з ініціативи творчої групи для роботи під час канікул обрав формат (не)конференції і працює за складеним планом.
 

Педагог отримує освіту за п’ять років навчання  в інституті, але як професіонал формується усе життя. Поступово, день у день, з року в рік він набуває певного досвіду, удосконалює свої уміння. Цей процес проходить у щоденній копіткій праці над собою, але результат стає помітний усім.

Поділитися своїми надбанням на педагогічній ниві вирішили й наші колеги, узявши участь у «Калейдоскопі педагогічних ідей», проведеному в рамках (не)конференції «Педагогічні орієнтири-2018».

Пропоную ознайомитися з зернинками педагогічного досвіду, представленого педагогами училища.

  Терещенко Ліна Олександрівна, викладач біології, працює       над темою «Проблемний підхід до навчання». Біологія – наука про живі організми – цікава й складна. Ліна Олександрівна на кожному уроці намагається зробити так, щоб учень зрозумів, що набуті знання вкрай необхідні саме йому; викладач складні речі пояснює простими словами, роблячи сухі наукові факти доступнішими. Мені сподобалося завдання, запропоноване Ліною Олександрівною,  з аркуша паперу зробити макет головного мозку людини. Колеги старалися, і у кожного вийшла своя модель 🙂 Так наочно викладач пояснила, що, маючи однакову площу (аркуш А4), можна отримати фігуру різного об'єму. Такі прості приклади, яких Ліна Олесандрівна знає багато, дозволяють наочно довести сказане.
 

 

   Холод Анатолій Олександрович, викладач спецдисциплін, розповів про зміни , які відбулися в його поглядах на методи й прийоми викладання. Це сталося після проходження ним тренінгу «Основи критичного мислення». Ми всі розуміємо, що учень, приходячи на урок, уже має певні знання з теми, що вивчатиметься. Анатолій Олександрович активно використовує прийом «ЗХД» – «Знаю – Хочу дізнатися – Дізнався» (колеги, які були на відкритому уроці у викладача, змогли побачити цей прийом у дії). Розвиток критичного мислення різними способами дозволяє активізувати учнів, а правильно поставлені запитання сприяють розвитку логічного мислення.

 

3  У грудні колеги мали можливість відвідати урок виробничого навчання, який проводила Холод Ю. Ю., а  в «Калейдоскопі» Юлія Юріївна розповіла про особливості підготовки такого уроку. Майстер виробничого навчання звернула увагу на важливості використання такого методу, як демонстрація. Юлія Юріївна разом з учнями виконує завдання, передбачене темою. Учні бачать, як організовує своє робоче місце майстер виробничого навчання, як виконує певні технологічні операції. Таким чином, педагог навчає на власному прикладі.

 

 

     Сергієнко Надія Павлівна запропонувала нам прожити один день із життя вчителя англійської мови. Виступ колеги показав її творчий підхід до справи, а також продемонстрував, наскільки досконало викладач володіє інформаційними технологіями. Надія Павлівна зупинилася й на надзвичайно важливому аспекті – нововведенні в ЗНО з англіійської мови – проведенні аудіюванні, поазали, які ресурси вона використовує для виробленя в учнів навички сприймати висловлювання на слух, а також порадила колегам онлайн-курси для вивчення іноземної мови.
У кожного з нас за роки роботи зібралося багато матеріалу з досвіду: сценарії, конспекти, презентації, сертифікати та посвідчення. Інформація, дійсно, цінна. А от чи кожен з нас знає, як її зберігати, щоб необхідне завжди було під рукою і цей матеріал міг вигідно репрезентувати свого розробника? Комзолова Наталія Жоржівна, майстер виробничого навчання, розповіла, що для систематизації своїх напрацювань вона використовує електронне портфоліо. Думаю, зручність такого формату колеги уже оцінили.
   Павлюк Василь Олексійович, викладач фізичної культури, поділився своїми поглядами на проблему сімейного (домашнього) виховання дітей. Він розповів про семінари та конференції, в яких брав участь, а також про свою участь у Міжнародному конкурсі з гуманної педагогіки (Василь Олексійович посів у ньому І місце в номінації "Батьківська місія"). Я із захопленням слухала про його зустріч із видатним педагогом Шалвою Олександровичем Амонашвілі. Основну думку виступу Василя Олексійовича можна передати словами Григорія Сковороди: "Довго навчайся сам, якщо хочеш навчати інших". Дійсно, педагог повинен постійно дбати про своє професійне зростання. Учитель – сіяч, сіяч знань, духовності в дитячих душах. І сіяти зерна мудрості потрібно з любов'ю. З любов'ю до дітей, до свого предмету, до усього світу. Докладніше  – в його презентації.